Beynin Donma Noktasını Düşürür, Düşünceyi ve Mantığı Canlı Tutar

Pilotlar ve Libido

İnsanlara gereğinden fazla güç verilince, bunu kendi çıkarları için kullanacaklarını ve bunun bir örneğini Turkonomiks blogumda daha önce yazmıştım. Gereksiz yere fazla güç verilen ve bunu kötüye kullanan kişiler her zaman politikacılar veya bürokratlar değil elbette. Pilotlar da bu gruptaki insanlardan.

Otobüs devrilse suçlu şofördür; ama uçak kazaları sonrasında nedense suç mekanik bir parçanın veya gizli örgütlerin üzerine atılır. Pilotların hatalı ve suçlu oldukları ise en son akla gelen olasılıklardandır. Halbuki birçok uçak kazasında pilot hatasının da büyük payı vardır.

Bir erkek olarak size gereğinden fazla güç verilirse ne yaparsınız? Bunu kendi çıkarlarınız için kullanırsınız herhalde; öncellikle de kadın avlamak için. İşte size pilotlar ve kadın avlamada kullandıkları yöntemlerden iki tanesi (anlatılanların doğru olduklarını varsayıyorum; değillerse bile benzer şeylerin yaşandığından eminim).

Pilotsun ve business sınıfında güzel şarkıcılardan birisinin yolculuk ettiğini öğreniyorsun. Ne yaparsın? Elbette kokpite davet edersin. Peki şarkıcı sigara içmek isterse ne yaparsın? Beraber birkaç tane tüttürürsünüz. Nasıl olsa otomatik pilot uçağı uçuruyor, inişe kadar yapacak işin yok yani.

Habertürk’te “Airport” programına konuk olan ve kazalardan korktuğu için genelde uçakla seyahat etmeyi tercih ettiğini anlatan şarkıcı Niran Ünsal, “Uçaklarda eskiden sigara içiliyordu, şimdi içilmiyor mesela. Ben ondan çok rahatsızım. Kokpitte içiyorum” dedi.

Dikkat ederseniz, bir kere olmuş bir olayı anlatmıyor şarkıcımız. Söylediği şekliyle, her istediği zaman kokpitte sigara içtiği anlaşılıyor.

Pilotsun ve business sınıfında Türkiye ikinci güzelinin yolculuk ettiğini öğreniyorsun. Ne yaparsın? Gönder hosteslerden birini getirsin yanına. Uçakta tanrısın, kimse karşı çıkamaz sana. Ameliyattaki doktor gibisin. Peki güzelimiz uçağın sallanmasından hoşlandığını söylerse ne yaparsın? Uçağın burnunu aşağı yukarı indirip kaldırırsın. Yolcular korkarsa önemli değil, önemli olan kızın yaşındaki bu güzelle aranda bir şeyler geçme ihtimali.
Uçak havalandıktan sonra hostes yanıma gelip ’Kokpitte uçmak ister misiniz’ diye sordu. Pilotun çapkınlık yapmak istediğini anladım. Çapkın insanlardan nefret ettiğimden ona ders vermek için kokpite gittim. Pilota ’Uçak sallandığında çok hoşlanıyorum’ dedim. O da bunun üzerine benim için uçağın burnunu aşağı indirip yukarı kaldırdı. Uçak resmen sallandı. Gerçekten çok eğlendim. Bayağı komikti.”

Bunları söyleyen Türkiye ikinci güzeli Senem Kuyucuoğlu (pilota nasıl bir ders verdiğini anlamış değilim).

Bu örneklerden anlaşıldığı kadarıyla pilotlar, uçakları kendi çıkarları için hiç çekinmeden kullanabiliyorlar; yasak olmasına rağmen kokpite yolcu alıyor, kadınlara hava atmak için uçak güvenliğini tehlikeye atıyor, hostesleri çöpçatan olarak kullanıyor vs. En kötüsü de hiçbir hostes çıkıp da pilotları şikayet edemiyor.

Son sözünde "ben, bu havada bu havaalanına inerim arkadaş" diyen pilotumuzu hatırlatarak söylemek isterim: Biz bu "başıboş" pilotlarlarla daha çok uçak kazası yaşarız.